Budowa systemu pilotowo-dokującego (PNDS) dla zbiornikowców LNG oraz promów morskich

Celem projektu było zwiększanie bezpieczeństwa cumowania statków poprzez budowę oraz wdrożenie innowacyjnego systemu informatyczno-telekomunikacyjnego, który dzięki wykorzystaniu transmisji danych z lądu na statek ułatwi i usprawni proces cumowania. Cele projektu osiągnięto poprzez opracowanie naukowych metod i założeń do budowy systemu pilotowo–dokującego PNDS (z ang. Pilot Navigation and Docking System) dla statków manewrujących w polskich portach.
Wynalazek Akademii Morskiej w Szczecinie „Pilot Navigation and Docking System (PNDS) for LNG Tankers and Sea Ferries”, który powstał w ramach tego projektu został doceniony podczas 60. Międzynarodowych Targów Wynalazczości, Badań Naukowych i Nowych Technik – INNOVA 2011. Międzynarodowe jury przyznało wynalazkowi Złoty Medal Targów oraz okolicznościowy dyplom. Cenne jest również to, że wynalazek wzbudził zainteresowanie potencjalnych nabywców z portu w Antwerpii oraz portów afrykańskich.

Słowa kluczowe:
zwiększanie bezpieczeństwa cumowania statków, Pilot Navigation and Docking System, LNG

Wartość 1 800 292,05 PLN (złoty)
Okres realizacji 2009-10-01 - 2011-09-30
Źródło finansowania Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Kontakt Lucjan Gucma - kierownik projektu l.gucma@am.szczecin.pl
Skład konsorcjum nie dotyczy
WWW http://www.irm.am.szczecin.pl/pl/